1 De trouwerij van Lady Lavinia ma apr 11, 2011 6:09 pm
Lady Lavinia
Ik ben een Avonturier
Tijdens de rit zeiden Lavinia en haar vader niets, ze keken naar buiten. Espe spinde en Lavinia aaide haar over haar kop heen. Espe had de siersels van om van Lucy en toen de kerk in zicht kwam werd Lavinia naar een aparte kamer gebracht waar ze moest wachten tot iedereen er van de gasten er waren. Haar vader kwam binnen met een kist en Lavinia wist wat er in zat. De kroon van haar moeder. Lavinia deed haar sluier af en haar vader deed de kroon op. Het was een kroon die je vaak zag bij elven verhalen en zat om je voorhoofd heen in plaats van op je hoofd. De kroon was van echt goud en had rode stenen met 1 zwarte steen die los bungelde aan de kroon en als een embleem op haar voorhoofd zat. De kroon voelde vertrouwd maar koud aan. De sluier ging weer om en het was tijd om naar de zaal te gaan. Haar vader was vertrokken en wachtte bij de deur.
De deuren gingen openen en aan de arm van haar vader liep ze de zaal binnen. Voor haar werden bloemblaadjes gegooid en Lavinia keek om zich heen. Daar naast Williams stond Lucifer. Een glimlachje sierde haar gezicht terwijl ze liep. Ze had haar boeket vast en de loper leek wel eeuwig te duren. Maar haar blik bleef op Lucifer gericht tot bij de trappen waar ze werd over genomen door Williams. Ze beet even op haar onderlip en zuchtte. Samen gingen ze het trapje op en Williams pakte haar handen vast zoals het hoorde. Zo stonden ze tegen over elkaar en Lavinia werd even gedwongen om Williams recht aan te kijken. Maar haar blik ging al snel naar Lucifer die achter Williams bevond. Espe stond naast Lavinia toe te kijken en hoopte dat Lavinia de goede beslissing zou gaan maken. De priester begon met zijn verhaal. Zijn o zo lange verhaal waardoor Lavinia nog meer denk tijd kreeg met wat ze moest gaan doen. Maar eigelijk wist ze al lang wat ze wou doen. Ze keek even naar Lucifer en glimlachte naar hem maar Williams tilde haar kin op en keek haar aan. ‘Ja ik wil.’ Lavinia schrok een beetje op uit haar gedachtes. ‘Neemt u Lady Lavinia Kayla Lithium, Lord Williams Rodericks tot uw wettige echtgenote en zult u hem lief hebben in voor en tegen spoed en hem pas verlaten als de dood jullie scheid.’ Lavinia knipperde heftig met haar ogen en beet op haar onderlip. ‘I-ik ik uhmm…’ Lavinia verstarde een beetje. Wat moest ze doen. Ze keek even naar Espe die haar toe knikte. Het was nu of nooit. Lavinia slikte en liet Williams handen los. ‘Ik kan niet met je trouwen.’ Zei ze beslist. De mensen schrokken duidelijk toen Lavinia dat zei ook haar vader verstrakte. ‘Maar lieverd. Je bent zenuwachtig. Ik weet dat je dit wil.’ Lavinia richten zich op haar vader. ‘U wild dit, niet ik. Ik sterf liever alleen en gelukkig dan dat ik trouw met deze Barbaar die niets meer dan ellende zou veroorzaken in mijn land.’ De mensen om haar heen luisterde aandachtig naar haar woorden. ‘Williams is een lui varken..’ De mensen schrokken opnieuw in de zaal en Lavinia richten zich op hen. ‘Jullie weten best dat Williams niets geeft om jullie enkel om de macht.’ Ze keek Williams aan die haar verbaasd aan keek. ‘Lieverd, je heb last van zenuwen.’ ‘Nee dat heb ik niet! Ik weet wat ik wil en dat is in elk geval mijn leven delen met iemand waarmee ik gelukkig word en die iemand ben jij niet.’ Zei Lavinia kalm. Ze keek naar Lucifer en haar ogen twinkelde lichtjes. ‘Ik trouw alleen met de man van wie ik hou en het kan me niets schelen dat hij een rang lager is dan mij. In mijn ogen staat hij veel hoger dan Williams.’ Zei Lavinia rustig. Ze stapte naar vader toe. ‘Het spijt me vader, maar mijn besluit staat vast en u had gezegd dat u altijd trots op me zou zijn wat ik ook zou doen of beslissen.’ Ze drukte een kus op haar vaders voorhoofd en richten zich op Lucifer waar ze langzaam naar toe liep. Haar sleep achter zich aan. Daar pakte ze Lucifers handen vast en keek hem aan. ‘Ik trouw alleen met iemand van wie ik echt hou en ik weet dat hij ook van mij houd.’ Zei ze zacht terwijl ze hem zwoel aan keek. De zaal was geschokt maar ook ontroerd om hun besluit van de prinses. ‘En die iemand. Dat ben jij Lucifer..’ Zei ze met een brede glimlach. Ze ging iets op haar tenen staan en drukte haar lippen liefdevol op die van hem. ‘Ik hou alleen van jou Lucifer en iedereen zou het moeten accepteren dat het zo is. Niemand wil een ongelukkige koningin op de troon en dat zou ik wel geweest zijn als ik trouwde met Williams. Maar jij, Lucifer. Jij laat zien wie ik werkelijk ben. Dat ik meer ben dan alleen een prinses.’ Zei ze terwijl ze hem zwoel bleef aan kijken. Ze kneep zachtjes in zijn handen en keek hem verwachtingsvol aan. Als hij haar zo los laten zou ze dat begrijpen want misschien wou hij haar gewoon echt vergeten en had hij zijn liefde aan iemand anders geven maar hij hoopte het niet. ‘Ik hou van je Lucifer…’ Zei ze luid en duidelijk.