Lavinia hoorde Lucifer nog roepen maar het was te laat. De hitte van de vuurbal was ondragelijk en Lavinia rolde over de grond heen zoals ze geleerd had. Het publiek was woedend over wat Abigail had gedaan. Niemand behandelde hun prinses zo. Tenminste niet ongestraft. Lavinia lag weer recht. Haar haren verspreid over de grond terwijl haar felle blauwe ogen Abigail aan keken. Ze bekende. Ze bekende haar liefde voor Lucifer. De mensen om hun heen sloegen hun handen voor hun mond en keken verbaasd naar de prinses.
‘Ik doe wat goed is voor mijn land. Abigail Wivin...’ ‘Als je echt denkt dat Lucifer van je zult houden als je mij dood. Doe het dan. Maar weet wel dat je iemand oneervol dood.’ Zei ze kalm.
‘Ik sterf liever eervol dan iemand oneervol doden. Maar jij denkt daar anders over. Je ziet dit als je plicht voor Lucifer. Maar zo verover je zijn hart niet. Je moet hem lief hebben en af wachten. Je moet geen liefde afdwingen. Want je zult dan spijt gaan krijgen. Mijn huwelijk is gedwongen en ik ben er niet blij mee. Maar het is mijn plicht om het te doen en als een prinses gaat het land boven alles. En als dit huwelijk met Williams het land ten goede zal doen kan ik niets anders dan in dit huwelijk stappen.’ Lavinia’s woorden waren kalm. Er was geen angst te horen. De meeste zouden bang van haar woorden omdat het haar werkelijk niets leek te schelen dat ze dood ging. Lavinia keek haar recht in de ogen aan. Lavinia leek zoveel op haar moeder. Zelfs nu deed ze haast het zelfde als wat er toen was gebeurd. Een kleine traan gleed langs haar gezicht terwijl ze haar ogen sloot.
‘Ik zal op je wachten, My Love’ Waren haar laatste woorden. Dit waren ook de laatste woorden van haar moeder zover het haar verteld was. Iemand zou haar moeder wreken dat was zeker.
Schreeuw weerklonk door de bomen en ruiters reden door Claps. Daar op een openen plek in Vernum Springs bij de rotsen stond een vrouw. De prachtigste vrouw die je ooit in je leven zou kunnen zien. Zwarte haren als de nacht. Haar lippen zo rood als het bloed dat van haar sneeuwwitte huid af gleed. 2 felle blauwe ogen zo diep als de oceaan. Haar stem was betoverend zelfs wanneer ze schreeuwde van pijn. Vogels vlogen om haar heen en 3 mensen stonden om de vrouw heen. 3 leiders waaronder 1 vrouwelijke leidster. De leider van het Magistrium, de leider van de Dustseekers en de leidster van de Caelos clan. Alle 3 mishandelde ze vrouw die aan een staande rots was vast geketend. Bloed gleed over de donkere gekleurde steen heen. De vrouw schreeuwde en de ruiters naderde de plek. Daar stond een man stil. Hij viel op zijn knieën en smeekte. Op zijn knieën met zijn handen vast gehouden in de lucht. Maar de leiders van de clans gingen door en lachte enkel om de man die smeekte. Het was zijn verdiende loon dat zijn vrouw werd gestraft. De man keek met betraande ogen de vrouw aan. De vrouw keek terug. Haar benen,enkels,polsen en armen waren beurs. De vrouw keek de man met een glimlach aan. ‘Alles komt goed, lieverd..’ Zei de vrouw met een zwoele stem. Er gleden tranen langs haar wangen en namen het overtollige bloed met zich mee. Tranen van bloed. De man smeekte en zei dat hij hun voor altijd met rust zou laten als zijn vrouw maar bleef leven maar ze namen daar geen genoegen mee. In het vervolg zei hij dat ze hem moesten straffen en niet haar. De mensen achter hen keken ook de vrouw aan. De vrouw die bekend stond als hun koningin, Lady Laverinia. En de man die smekend op de grond zat was niemand anders dan Lord Lucius Leonadrius. Koning van Bombarda en leider van de Nigris clan. De genade klappen kwamen en ook de rood bebloede panter sloeg zijn laatste brul uit voor dat hij verdween in stof die de lucht vervulde met duizenden kleuren. De leider van het Magistrium stak zijn zwaard door de borst van de vrouw. Heel langzaam terwijl hij de koning aan keek. De koning schreeuwde haar naam uit. ‘Tot ziens Lucius. Ik zal altijd van je houden... Ik wacht op je...’ Waarna de vrouw weg viel. De man stond op en gaf de bevelen uit. De mannen achter hem vielen aan maar er waren vele linies voor hen waar ze eerst door heen moesten. De 3 leiders keken trots voor zich uit en ze haalde de vrouw los waarna ze haar in de rivier achter hen gooide. De man schreeuwde en verzekerde iedereen dat zijn vrouw gewroken zou worden en dat iedereen die hier aanwezig was op gruwelijke wijze aan zijn einde kwam. Ze zouden allemaal buigen en zijn koninkrijk vrezen. Ze vertrokken na de woorden van de man op zoek naar het lichaam van zijn vrouw die nu werd mee genomen door de rivier. Daar in het water lag ze tegen enkele rotsen aan. De koning tilde de verminkte vrouw op en wikkelde haar in doeken. Zo werd ze mee genomen naar het koninkrijk en daar werd ze verbrand waarna ze op ging in stof en verenigd werd met haar Anima Lucy. De panter die iedereen vreesde en de moeder van Espe die te gelijke tijd werd geboren met Lavinia. Lavinia was 9 toen haar moeder stierf. Ze stierf voor het volk en ging eervol dood maar werd oneervol vermoord. Net zoals er nu met Lavinia zou gebeuren. Het zwaard ging steeds dieper maar Lavinia deed niets meer. Espe bleef trouw liggen en keek naar Lavinia. Ze had besloten en Espe ging waarneer Lavinia wou gaan en als dit moment er nu was ging Espe haar plannen niet dwarsbomen. Lavinia en Espe stierven liever gelukkig dan dat ze ongelukkig door het leven moesten. Het zwaard werd uit haar getrokken maar Lavinia deed haar ogen niet openen. Ze hoorde alles. Ze hoorde zelfs de kus die diep door haar heen ging. Zelfs de wond deed minder pijn. Hoe kon ze ooit leven als ze wist dat Lucifer niets anders wou dan haar vergeten. Een zwaard viel op de grond maar Lavinia hield haar ogen nog steeds dicht. Ze moest Lucifer van zich af weten te zetten. Maar hoe? Ze kon hem onmogelijk vergeten. Waarom liet hij haar niet gewoon hier en nu sterven. Dan waren ze van alles af en kon hij verder gaan met zijn leven. Ze hoorde dat er iemand neer knielde en voelde een vinger rond haar wond glijden. Haar gezicht betrok even maar verstrakte na een tijd waarna ze haar ogen weer opende.
‘Waarom liet je me gewoon niet sterven Lucifer. Het zo gemakkelijker voor ons beide zijn.’ Fluisterde ze. Zelfs de mensen die konden liplezen zouden het moeilijk krijgen om haar woorden te kunnen lezen daar was ze echter wel op getraind.
‘Je kon mij vergeten zoals je wou en ik zou er niet meer zijn om je er aan te herinneren. Ik zou op gaan in stof en jij zou verder kunnen met..’ ‘Met Abigail.’ Zei ze na een tijdje. Ze keek hem aan haar ogen twinkelde zonder dat ze dat zelf echter in de gaten had.
‘Ik kan het niet aan zien dat je van iemand anders houd Lucifer.’ Fluisterde ze nog steeds en liet haar blik glijden naar de grijze lucht en zuchtte waarna ze Lucifer aan keek. Een klein glimlachje speelde op haar gezicht.
‘Alsof jouw acties zijn altijd zou slim zijn wil je zeggen?’ Zei ze met een lichte grijns. Haar wangen deden zeer en als ze morgen rood of blauw waren zou Lavinia dat helemaal niet zo erg vinden. Ze kreunde toen ze op wou staan maar Lucifer duwde haar terug en gromde naar haar dat ze moest blijven liggen. Een zucht ontsnapte uit haar mond maar ze deed wat er van haar gevraagd werd en bleef liggen. Ze werd op een doek gelegd en de jurk werd open gemaakt. Ze deed haar ogen dicht en wachtte af. Toen hij zei dat het pijn ging doen zei ze niets maar zodra hij de wond wou hechten sloeg ze een pijnkreet uit. Ergens voelde ze zich ongemakkelijk nu ze hier openen en bloot lag maar gelukkig had Lucifer er wel voor gezorgd dat de mannen er om heen er niet mee van konden genieten en de vrouwen zouden hun mond wel houden. Haar ogen gingen weer openen.
‘Omdat ik niet wil dat je me vergeet.’ Zei ze met een zwoele fluistertoon. Ze tilde haar hand op en streek even langs zijn wang waarna ze deze weer naast zich neer liet vallen. Ze keek hem nog even aan maar sloot haar ogen opnieuw doen ze in de doeken werd gewikkeld en werd op getild. Haar armen lagen om zijn nek en haar hoofd op zijn schouder. Ze werd in een koets gezet maar veel kreeg ze niet mee. Ze viel in slaap want ze was dood op na alles. Toen ze wakker werd lag Espe naast haar op de grond en gromde lichtjes toen ze zich wou bewegen en bleef dus maar zitten. Haar handen vouwde zich over een koker heen en verbaasd keek ze er naar. Ze herkende de koker uit duizenden de boeken hadden er veel over geschreven. Dit was een machtig ritueel, de sterkste van allemaal want deze riep de levende doden op. Ook de doden van de oude wereld maar tegen een grote prijs. En Lavinia wist al wat deze prijs was. Ze maakte de koker niet openen omdat ze wist wat voor gruwelijke geheimen er in zaten en dat ze er later wel achter zou komen want de koning liet niet voor niets de koker voor haar verborgen omdat zij het offer zou zijn of ze zou het over moeten baren. Haar vingers gleden om de koker heen en keek naar de deur toen deze openen ging. Ze zei er niets over en Lucifer had al lang gezien dat ze de koker vast had. Lucifer deed de deur openen en Espe stapte zwijgzaam uit. Lavinia werd opgetild en liet duidelijk aan Lucifer merken dat hij de koker maar beter niet kon afpakken van haar. De gegevens van de koker zou iedereen moeten vrezen want als dit werd uitgevoerd was het over voor de clans. Het offer had enkel het recht om te bepalen wie er overleefde. Ze keek naar haar vader wiens ogen naar de koker gingen. Lucifer vroeg waar de kamer waren en Espe keek op.
‘Volg mij, mijne heren.’ Zei Espe beleefd en liep voor op. Af en toe werd ze ondersteund door Pleoh en dat was maar goed ook. Eenmaal alleen op haar kamer keek Lavinia Lucifer aan. Haar ogen schitterde. Ze voelde Lucifers lippen op die van haar en voelde zich voor een moment weer gelukkig. Maar toen Lucifer terug ging en de koker had bemachtig was het al te laat. Haar vader had het al gezien en hij was niet erg blij. Hij was woedend. Hij verkocht hem een harde klap en hij viel bewusteloos op de grond.
‘Vader!’ Riep Lavinia. Lucius keek haar woedend aan.
‘Lavinia, hoe vaak heb ik nou wel niet gezegd dat je moet wachten op je eerste kus voor het huwelijk.’ ‘Zeur niet!’ Lucius ogen branden en griste de koker uit Lucifers handen.
‘Heb je dit gelezen?’ ‘Nee, maar ik weet donders goed wat er in zit.’ ‘Mooi, dus je doet het.’ Lavinia keek weg naar Lucifer.
‘Enkel als u, Lucifer spaart en niemand iets aan doet. Richt u woede maar op William. Hij probeerde me te verkrachten en Lucifer heeft me beschermd.’ Lucius snoof en wist dat hij niet tegen zijn dochter in kon gaan.
‘Goed,’ gromde hij.
‘Wachters!’ ‘Vader…’ Zei Lavinia fel. Lucius zuchte en drukte een kus op het voorhoofd van Lavinia.
‘Ga slapen, Lavinia je moet rusten.’ Lavinia knikte enkel en zag hoe de wachters Lucifer mee sleurde. Ook Pleoh werd mee genomen. Eenmaal alleen in haar kamer kwamen de tranen weer boven en begon ze te huilen in haar kussen waarna ze in slaap viel.
Lucifer werd toen hij wakker werd in de kerkers naar de toonzaal gesleurd. Pleoh zat nog in de kerkers voor het geval dat. De koning zat op zijn troon.
‘Lucifer,’ sprak de koning ijzig.
‘Ik zou je eigenlijk nu zwaar moeten straffen en je hoofd van je romp moeten trekken maar dat doe ik niet al zou ik dat zo graag willen.’ Mompelde hij toen Lucifer voor hem zat op zijn knieën en zijn handen los werden gemaakt. Lucius keek Lucifer rustig aan.
‘Ik doe je niets alleen omdat mijn dochter dat zo acht. Normaal zou ik er niet naar luisteren en je onthoofden vooral omdat je haar puurheid heb af gepakt en alle regels aan je laars heb gelapt.’ ‘Maar ze stond er op en mijn dochter en ik maakte een deal. Wees gerust je kunt verder gaan met je avonturen alleen met andere vrouwen want of je het nou wil of niet Lavinia trouwt met Williams.’ ‘Maar je had al door denk ik dat je rang veelste laag was voor haar, of niet soms?’ Zei de koning met een grijns.
‘Of was ze alleen maar een speeltje voor je net als vele andere?’ ‘Wat ze ook van je was. Jullie horen niet bij elkaar en ik steek er een stokje voor.’ Zei Lucius terwijl hij op de troon zat.
‘Maar goed. Je heb gedaan wat ik vroeg en ik kom mijn beloftes altijd na.’ De koning stond op.
‘Misschien wil je weten wat er in de koker zat?’ vroeg de koning.
‘Nou zoals iedere strijder heb je gehoord over de stenen tafel.’ Zei Lucifer rustig.
‘In de koker zit een belangrijk ritueel die ons zal verlossen van alle nare mensen want de dood kan niet worden gestopt.’ Zei Lucius.
‘Ik heb ooit gezegd dat mijn vrouw gewroken zou worden en die tijd is gekomen alleen het zo ten kosten misschien gaan van Lavinia maar goed. Daar hebben we al voor gezorgd. De Rodericks nemen het dan namelijk over als ik niet meer leef.’ Zei Lucius gewoontjes alsof het normaal was dat je, je dochter op offerde.
‘Er zitten nog veel meer dingen in deze koker maar dit ritueel was het belangrijkste van allemaal. Dus ik dank u hier bij, Lucifer…’ Zei de Koning met geheven hoofd en pakte zijn zwaard waarna hij voor hen ging staan. Het zwaard raakte elke schouder en vervolgens zijn hoofd.
‘Hier bij vernoem ik u Lucifer tot Bellatorum!’ zei de koning plechtig en stak zijn zwaard weer in zijn schede.
‘Zoals beloofd ben je nu een waardig strijder, Heer Lucifer Bellatorum. Beschouw de mede strijders van Bellatorum als je familie en heb altijd respect voor mij en mijn dochter. Zelfs als wij er niet meer zijn moet je respect hebben voor hogere en dat zijn alleen mensen van het koninkrijk.’ Zei hij rustig. De koning ging weer zitten en keek Lucifer aan.
‘U kunt gaan tenzij u nog wat wil zeggen.’ Zei de koning rustig terwijl hij Lucifer aan keek.
Ook Lavinia was wakker geworden en had zich om gekleed maar ze ging niet op zoek naar Lucifer. Ze wou het niet weten wat haar vader hem had aan gedaan. Dus zoals gewoonlijk ging ze naar de tuinen waar ze rustig zat. Ze keek naar de rozen voor haar. Espe klom naast haar op het witte bankje en gaf haar een lik maar Lavinia deed niets meer dan voor zich uit staren en denken wat er zou gaan gebeuren. Ze beet op haar onderlip. Wat zou ze zien als het eenmaal zover was? Zou ze veel pijn lijden? Ze zuchtte en keek naar de rozen terwijl de koning in de troonzaal Lucifer toe sprak.