De gedachtes moesten me weer vullen. Ik merkte dat het overvallen van mensen me energie kostte. Ik voel me hongerig en moe. Toch zou ik moeten aanvallen, wraak is het enige wat telt. Mensen zullen de verandering merken. Het levenloze stof is levend geworden. De kracht en energie die ik heb gekregen, ze hebben me gevormd, ze hebben me gemaakt zoals ik nu ben. Het laatste meisje, genaamd Layla, oowh wat heb ik daar van genoten. Ik wil meer… Hoe vind ik nou iemand die me hetzelfde kan geven, of beter gezegd nog meer! Het stof wist dat dat niet snel zou gebeuren. Als het hem al zou lukken, dan zal hij snel verlangen naar meer. Hij besloot om het grof aan te pakken.
Het was donker geworden, tijd was verstreken. Sommige mensen waren al aangekomen bij Lord Athios en Tempus. Sommige waren achtergebleven, die konden het zich niet voorstellen dat het misschien nuttig was om mee te gaan.
Ik genoot ervan als het donker was en dat met mijn aanwezigheid alles nog donkerder werd. Mensen zagen niets voor zich, maar ik zag hen wel. Ik raasde langs hun heen, soms door hen heen. Soms was ik onzichtbaar en opeens kwam ik er weer ergens vandaan. Als ik achter me keek, zag ik mensen die stonden te trillen op hun benen. Ik zag mensen die van de schrik lijkbleek waren geworden. Sommige waren op de grond gevallen. De meeste waren hard aan het schreeuwen, wilden rondrennen, maar botste tegen elkaar op.
“ZWIJG, stelletje dwazen.” Verward om hen heen kijkend, nog altijd rumoer.
“ZWIJG, ik ben het maar. Het stof, ja jullie horen het goed, ik ben levend. Mijn lieve Layla heeft me een handje geholpen. En ik heb ontzettend leuk nieuws. Het doet me goed, steeds meer te kunnen. Ik ga dus een nieuw iemand uitkiezen.” Onzichtbaar als dat ik was, kroop ik tussen de mensen door. Daar is ze, de vrouw die zogenaamd nooit bang is. Zelfs nu ik aan het woord was, leek het alsof ze niets voelde, geen trilling door haar lichaam, geen kippenvel op haar huid. Ik zal haar eens leren wat bang zijn is.
Ik cirkelde om haar benen , ik trok me aan haar omhoog. Het duurde even, maar het moest zo. Anders zou mevrouw iets merken, dat mocht echt niet gebeuren. Ik kroop en kroop, nu was ik bijna bij haar middel. Toen ik eenmaal bij haar bovenarmen was, liet ik me van haar af vallen. Ik dwarrelde even door de lucht, als een veertje. Al mijn krachten verzamelend. En daar ging ik. Ik zette me af, al mijn kracht voelde ik naar me toe stromen. Alle stofdeeltjes voelden zich aangetrokken. Ik was klaar.
Ik had een gezicht gevormd, grote holle ogen. Wenkbrauwen en voorhoofd gefronst. Mijn gevormde mond deed ik open en ik schreeuwde zo hard als ik kon. Ik zag mensen omvallen. Ik zag ze bewegen. De aarde beefde.
“Zo, mijn lieve Evolet. Zie ik daar nu toch een vleugje angst? Is het mij gelukt om je masker dan eindelijk af te krijgen. Ik beledig zo graag mensen in het openbaar. Angst is goed, lieverd. Het is van mij.” Alle mensen hadden het meegemaakt, niet iedereen kon het zien. Iedereen in Dust kon me wel horen. Niemand die me iets kon aan doen, niemand. Ik had ondertussen nog steeds een groot deel van mijn krachten. Ik tilde alle mensen op, ieder individu. De eerste kwam eraan, de rest volgde. Ik voelde me al van tevoren sterker worden. Tot dat… mijn nachtmerrie uitkwam. Ik haalde het niet, mijn kracht was niet genoeg. De bomen werkten mij tegen, de voorouders werkten mij tegen. Met pijn tot in de kleinste deeltjes van mijn stof. Ik kon ze langer niet vasthouden. Ze ontglipten me allemaal. Ik had gefaald. Ik had gefaald.
Hint + UitlegJullie zijn allemaal omhoog getild, vervoerd door de lucht. Gelukkig hebben de bomen en de voorouders jullie geholpen. Elk individu is ergens met zijn anima. Jullie moeten opzoek naar de drie kettingen. Deze zijn allemaal verborgen in Terram, in claps. Hier zijn jullie allemaal heen geworpen.
Alle mensen die getroffen zijn kunnen zelf de kettingen ook zoeken, voor hen kost het extra energie om er daadwerkelijk een te krijgen. Over een week of twee weken ( of ergens ertussen), zullen alle drie de kettingen gevonden moeten zijn en moeten jullie je verzamelen bij de grote boom. Je bent vrij om er zelf iets van te maken. Hoe kom je aan de informatie? Wees creatief.
Nog één ding, als het is gelukt om een kring te vormen en de spreuken die erbij horen allemaal weet op te zeggen, gaan de kettingen in werking. De mensen die getroffen zijn, zijn daarna weer genezen. Het stof zal worden verslagen.
Helaas voor Diadorah, maar Diadorah kan niet gered worden met de drie kettingen. Alle kracht van de ketting is al gebruikt.