Shao Niu verborg haar gevoelens en probeerde te glimlachen om het feit dat zij nog veilig was en dat er verder niets was gebeurd, maar het was erg lastig en Leon wist wat er was gebeurd dus was het nog moeilijker te verbergen. Hij had haar arm aangenomen en ze moest zich goed staande houden toen hij zich aan haar omhoogtrok anders zou ze naar voren zijn gevallen en was hij met haar mee gevallen. Tegen de tijd dat ze bij de boom waren waar ze hem richting de grond drukte, was de rode vlek al groter geworden en wilde ze dat hij zijn shirt uittrok. Blijkbaar had hij het zelf nog niet in de gaten, want zijn wenkbrauw trok hij omhoog bij wat ze zei dus gaf ze een verklaring. “Het was geen probleem.” Ze keek hem sceptisch aan en schudde haar hoofd. ‘Dankzij mij bloed je weer en wie weet waar je verder nog gewond bent, want je merkt het zelf ook niet op.’ Mopperde ze zachtjes en keek met grote ogen naar de wond die tevoorschijn kwam toen hij zijn shirt uittrok.
Naar de wond blijven kijken. herinnerde ze zichzelf in haar gedachten en pakte een van de vele mesjes die in haar outfit lagen waarmee ze een stuk van haar rok afsneed en dat in repen sneed. Met het shirt van hem drukte ze de wond dicht. Ze had hiervoor haar beide handen nodig en drukte die met kracht op zijn borst. ‘Je mag ertegenin gaan. Dan is het nog sneller gestopt.’ Ze keek hem even aan en voelde haar armen trillen van de spanning die erop stond doordat ze hem probeerde terug te duwen terwijl het voor hem veel gemakkelijker was om naar haar te komen. Bij zijn vraag verloren haar armen even de kracht, maar daarna drukte ze nog harder. ‘Ja, het gaat.’ Zei ze zacht, maar liet haar blik niet die van hem kruisen zodat hij niet haar pijn kon zien.
Xia Wan had de blik in haar dochters ogen gezien toen ze viel. Ze ging op precies dezelfde manier naar beneden en verloor op dezelfde manier het aarde oppervlakte als haar kinderen. Ze kon zich de geschokte blikken nog voorstellen toen ze zagen hoe hun moeder kon blijven staan, maar zij wegzakten. Wegzakten om te sterven en nooit meer te worden aanschouwd. Nu viel ze, maar ze viel door een gat van kleuren heen. Het was niet langer donker en ze zag dingen in de kleuren, maar kon ze niet beschrijven. Wat was het dat er voor zorgde dat ze zich veilig voelde? Haar snelheid begon af te nemen en de laatste centimeters zweefde ze boven de grond voordat ze erop belandde. Het was donker hier, maar ergens zag ze een licht, een licht van een kleur die ze in het vallen had gezien. Even ving ze een glimp op van de geest die het feest had verpest en haar instincten vertelden haar dat de geest de gevallen personen iets mee wilde geven, iets dat ze nodig zouden hebben en zij zou hem vertrouwen. Ze zou niet naar boven proberen te klimmen, maar zou het licht volgen door de duisternis heen. Ze probeerde haar dochter nog mentaal te bereiken, maar dat lukte niet. De duisternis was te dik en ze waren te ver van elkaar verwijderd. Ze wist niet wat de rest deed, maar zij nam haar groepje uit Lihual mee richting het licht dat ze allemaal leken te zien.
‘Je mag ophouden met kracht zetten, rust maar tegen de stam.’ Shao Niu haalde iets later ook voorzichtig haar handen weg en zag tot haar opluchting dat het was opgehouden met bloeden en ze veegde even wat zweet van haar voorhoofd en keek daarna verschrikt. ‘Zeg me niet dat ik nu een rode streep op mijn hoofd heb staan en leun iets naar voren.’ Ze wikkelde de repen om zijn borstkas heen, de zijde strak aantrekkend en maakte het met een ingewikkelde knoop vast. ‘En je laat het zitten totdat ik het er weer vanaf haal. Beloofd?’ Ze wist dat ze nu streng moest zijn, dat hij echt moest doen wat ze zei anders zou het misschien weer gaan bloeden. Nu ze eindelijk rust had, ging ze naast hem zitten en sloot haar ogen. ‘Wat ga jij nu doen?’ en draaide haar hoofd naar hem toe waarna ze haar ogen langzaam opende.