51 Re: Het Eindejaarsfeest. do jan 05, 2012 8:05 pm
Lady Lavinia
Ik ben een Avonturier
Lady Lavinia had haar ogen nog gesloten toen ze iets naast haar hoorde. Lucifer was opgestaan en Lavinia deed haar ogen openen. Daar stond hij dan voor de spiegel. Een lach sierde haar gezicht toen ze het haar van haar man zag. Eerst probeerde ze zich in te houden maar barsten toch in lachen uit. Een lach die ergens nog best onschuldig klonk. Lucifer moest ergens toch wel grijnzen. Ze stapte uit bed toen hij de kamer verliet om zich te wassen. Ook zij ging aan de slag want het was een belangrijke dag vandaag. Het was het Eindejaarsfeest. Een feest die Lavinia toch wel angst bezorgde. Hun ruzies waren de laatste jaren groot geweest en de Firetree was als de dag van gisteren. Lavinia hield haar mond dicht toen ze werd opgemaakt door haar bediendes. Ze had voor dit feest een donker blauwe jurk aan. Haar hoofdsieraad die voor haar diende als een kroon glom sierlijk. Ze glimlachte haar man toe en samen verlieten ze hun vertrouwde kasteel. Ze had de kamer waarin het zwaard stond vervloekt zodat er niemand door heen kon. De deur was enkel voor haar en haar man zichtbaar de rest zag een muur. Ze waren bij het feest aangekomen en het verbaasde haar echter wat ze allemaal zag en vooral wat voor plaats ze hadden gekregen. Ze zaten dicht bij de andere clanleiders. Het was voor haar toch nog wel een beetje ongemakkelijk om hier te zitten want ze was nu dan wel de echte clanleider maar iedereen zou aan haar moeder en haar vader denken. De meeste wisten dat Lavinia de nieuwe leider was maar andere dachten dat haar vader nog leefde. Maar de mensen van de bomen zouden zijn laatste adem hebben moeten voelen. Ze zouden de laatste schreeuw van haar moeder gehoord moeten hebben toen ze het ritueel had uitgevoerd. Ze wist nog hoe zwak ze hierna was. Gelukkig was Lucifer snel bij haar. Ze keek toe hoe andere danste maar Lavinia keek met adelaars ogen rond. Ze was toch wat gespannen. Ze knikte naar de meeste om hen te begroeten maar sommige sloeg ze over dat omdat het voor haar gewoon vreemde waren. Ze glimlachte wel naar ieder Clanlid. Daar zou ze vanavond nog allemaal een praatje mee maken. Ze ging zitten en glimlachte toch even snel naar Lucifer voordat ze naar Lady catherina en de andere clanleider keek. Ze zetten haar beste glimlach op. ''Ik voel me vereerd dat jullie onze clan hebben uitgenodigd naar al dat gedoe met de Firetree had ik het niet verwacht...'' Zei Lavinia eerlijk. ''Ik bied mijn excuses aan voor het geen wat de boom heeft aangericht''
Espe hield halt bij de deur. Ze was mee gegaan voor de veiligheid. Ze had er opgestaan. Ze keek rond met haar katachtige ogen. Haar houding was schichtig want vooral hier was het niet veilig, ze konden Lady Lavinia wel in de val lokken want zover ze zag zat ze ver bij de uitgang vandaan. En Espe liet het niet toe dat Lady Lavinia de zelfde dingen mee moest maken als haar moeder en daarbij Lucifer zou in haar vader's voetsporen trede en bleef misschien wel hard en verbitterd achter net als haar vader. Ze keek rond of ze misschien een Anima zou kunnen herkennen.