Het gerucht dat er mensen tegen de nieuwe koning in gingen deden al de ronde. Zelfs de koning zelf had dit in de gaten. Op dat moment verscheen er een mysterieuse vrouw bij de poort, ze zat op een zwarte fries maar geen hoofdstel en ook geen zadel. Haar zwarte haren wapperde onder haar cape vandaan. De wachters van de poort keken de vrouw verbijsterd aan, de vrouw op het paard was beeldschoon, haar fel blauwe ogen waren gericht op de man voor haar. De zwarte fries brieste.
''Wie bent je?!'' Riep de poortwachter.
''We willen geen buitenstanders in Midnight Glade.'' Haar ogen gleden over de man heen die haar had aangesproken, ze snoof. ''Ik
ben nog altijd een U voor jou, jochie..'' Sprak de vrouw ijzig.
''Ik ben Lady Lavinia Kayla Lithium..'' sprak ze met geheven hoofd. haar stem was mysterieus en had een mystieke klank in zich waardoor de rilling over je rug liepen als ze sprak. De mannen keken elkaar ongeloofwaardig aan en vervolgens naar de vrouw. De mannen bogen voor haar.
''Openen de poort!'' Riep ze luid.
''Zoals u wild, mijn Lady..'' De poort ging openen met luid gekraak. De zwarte fries stijgerde en Lady hield zich goed vast aan zijn manen waarna hij er vandoor ging. De stad in. Haar cap gleed van haar hoofd waardoor haar zwarte haren wapperde in de wind. Ze kwamen eindelijk aan bij het plein en Lavinia gleed van de rug van de zwarte fries af. Ze klopte op de hals.
''Goed gedaan, Espe..'' Sprak ze warm tegen haar Anima en keek vervolgens het plein rond waar een paar mensen haar aanstaarde. Er ging een geroezemoes over het plein heen. Want Lady Lavinia was niet onbekend. Tenminste haar naam, want zelf was ze nooit Bombarda uitgeweest, niet meer sinds haar moeder was overleden. Lavinia keek op, de man die zichzelf koning noemde keek haar verbijsterd aan. De zwarte fries veranderde terug in een zwarte wolf en gromde. Lavinia bleef de man aan kijken een grimas verscheen. Ze deed haar cap weer op en liep de trappen op, haar mantel gleed over de stenen van de trap. De wachters hielden haar bij de deur tegen. Het enige wat Lavinia deed was ze aankijken. De mannen zakte in elkaar en vielen voor over, slapend. De mensen op het plein schrokken er van. Met sierlijke passen ging ze de hal in gevolgd door Espe. De koning beval al zijn wachters haar te grijpen maar de meeste bleven roerloos staan. De wachters die ook maar dichterbij kwamen kreeg het gevaarlijke gegrom te horen van Espe. Heel langzaam kwam ze omhoog en stond ze boven aan de trap. Ze keek naar Espe en knikte, Espe ging Lavinia voor, zijn nagels tikte op de stenen. Bij een door stopte hij en Lavinia greens. De deur vloog openen. De koning keek verschrikt om naar de mysterieuse vrouw die steeds dichterbij kwam. De man haalde zijn zwaard te voorschijn en stond klaar om aan te vallen. Lavinia begon te lachen, haar lach galmde door de ruimte.
''Zielige man...'' Zei ze op een beledigende toon. De man liet zijn zwaard zakken toen Lavinia gewoon om een stoel ging zitten en haar benen over elkaar sloeg.
''En jij dacht dat je Midnight Glade kon in nemen.'' Zei Lavinia met een lach. Een grijns sierde haar gezicht. De koning keek haar aan.
''Wie bent u?!'' ''Al die vragen, altijd...'' Zei Lavinia en schudde haar hoofd. Uiteindelijk keek ze de man aan met geheven hoofd. ''Ik
ben Lady Lavinia Kayla Lithium, maar een betere vraag?'' ''Denkt u nou echt dat u Midnight Glade kon overnemen zonder de hulp van de Nigris?'' Zei ze spottend.
''Wat wil je hier mee zeggen, dat ik het niet kan?!'' Gromde de koning. Lavinia lachte en keek naar haar nagels waarna ze de man weer aan keek.
''Maar inderdaad, u kunt dat niet aan...'' Zei Lavinia nuchter.
''Dat zullen we dan wel eens zien, jonge dame..'' Zei de koning spottend en draaide zich om. Lavinia greens simpel weg, deze man werd de ondergang van Midnight Glade dat stond vast maar ze wist dat hij ook zo van zijn troon gestoten kon worden want zulke goeie ruiters hadden ze niet. Ze pakte haar dolk en begon er wat mee te spelen.
''Dit zal allemaal van mij zijn..'' begon de koning. Lavinia rolde met haar ogen,
''Uw ego is boven u hoofd gestegen..'' De Koning draaide zich woedend op en planten zijn handen dreigend op de tafel. Lavinia keek hem rustig aan en greens. Ze planten haar dolk tussen zijn vingers en keek hem met een speelse grijns aan. Ze legde een hand onder haar hoofd en begon met de dolk tussen zijn vingers te steken om en om, steeds sneller alsof ze een spelletje deed.
''Weet u, u lijkt me een man die veel macht wil hebben en aangezien u dat niet gewend ben, zal het boven u hoofd gaan stijgen. Het volk keerd zich dan tegen u en stoten u van u miezerige troon..'' sprak Lavinia ijzig. Maar greens uiteindelijk,
''Of wacht, dat hebben ze al gedaan.'' Zei Lavinia grijnzend.
''Wat wil je,'' Sprak de koning. Lavinia keek op,
''Wat ik wil? Ik wil Dust overnemen in naam van mijn vader.'' Zei ze met een grijns.
''Ik neem daar de macht over, mijn lady..'' sprak de man zoetjes. Lavinia snoof,
''U? U kent geen eens de manieren om een dame als ik te ontvangen laat staan een wereld regeren..'' De koning snoof.
''U toon bevalt mij niet,'' ''Ik spreek zoals ik wil, meneer..'' ''Koning voor jou...'' Lavinia stond op en planten haar handen op de tafel haar dolk planten ze tussen hen in .
''Mijn vader toornt vele malen boven u uit. Koning..'' Siste Lavinia.
''Ik snap al waar je heen wilt, je wilt de wereld. Goed, we delen hem. Ieder zijn eigen land..'' Lavinia greens breed en ging weer zitten.
''Nu doen we zaken..'' Zei ze simpel.
''Spreek..'' ''Ik maak jou koningin als jij doet wat ik zeg..'' Lavinia snoof,
''Als u denkt dat ik me ga verloven met u, heeft u het goed mis, u bent mij niet waardig.'' Zei ze terwijl ze hem strak aan keek. De koning snoof,
''Ik wil helemaal niet trouwen, een man als ik heeft geen vrouw nodig om te regeren. Nee, ik geef jou je eigen land...'' Lavinia keek hem strak aan,
''En wat moet ik daar voor doen?'' ''Je gaat die mensen die zich tegen me keren uithoren, afluisteren als het even kan omleggen.'' Lavinia greens,
''Als dat is wat u van me verlangd ga ik akkoord. Maar als u me bedonderd, zal het u spijten..'' Zei Lavinia fel. Ze stond op toen er twee wachters terug keerde, beide gewond.
''Waar zijn ze!'' riep de koning.
''Ah, je legertje heeft verloren. Wat jammer.'' Zei Lavinia spottend.
''Ze zijn bij het huis van Lady Catharina, mijn heer..'' ''Mijn heer? Echt waar? Niet te geloven, je heb helemaal geen manieren als Heer zo je dat wel moeten weten.'' ''Mond dicht...'' Siste de koning. Lavinia keerde zich naar hem,
''U moet eens manieren leren, meneertje...'' De man hief zijn hand op maar vertrok van pijn. Hij keek naar zijn enkel waar de tanden van Espe in zatten.
''Durf me aan te raken en ik zorg er persoonlijk voor dat u het loodje legt, mijn heer..'' Siste ze. Ze keek naar de wachters.
''Zadel jullie paarden op en breng me er heen. Nu!'' Zei Lavina ijzig. De bewakers knikte en gingen weg. Ze keek naar de koning,
''Tot snel heer,'' siste ze en verliet de kamer. Espe liet zijn enkel los en ging achter Lavinia aan. Eenmaal buiten stonden de bewakers met hun paarden op het plein. Espe veranderde weer in een zwarte fries en Lavinia klom op zijn rug en deed haar cap op haar hoofd waarna ze met 6 ruiters de poort verliet. Lavinia zal eens laten zien wie hier het beste het land kon regeren.