1 Een wandeling door de straten van Smoke Town. ma dec 05, 2011 6:09 pm
Lady Lavinia
Ik ben een Avonturier
''My lady, alstublieft. U hoeft niet te gaan.'' Zei één van de bediendes. ''Ik begrijp u zorgen, Elise.'' Zei Lady Lavinia zwoel. ''Maar het is mijn plicht om de bewoners de hart onder de riem te steken.'' Zei ze vast besloten. Zonder ook nog maar iets te zeggen deed ze haar kap op en liep ze naar buiten. Buiten stond een prachtig zwart paard klaar voor vertrek. Lavinia bekeek het paard met een liefdevolle blik. ''Je ziet er prachtig uit, Espe.'' Zei ze glimlachend. Espe hief haar kop op en brieste. Ze was sinds een lange tijd niet meer veranderd in een paard en was te trots op haar zelf om zich voor te doen als een planteneter terwijl ze in haar echte vorm een vleeseter was. Lavinia grinnikte en stapte op. Haar beweging was zeer soepel en elegant. Ze pakte de teugels vast en drukte zachtjes haar hak in haar flanken. Espe brieste en liep naar de poort toe waar vele bediendes stonden om haar geluk te wensen. ''Open de poort!'' Riep Lavinia toen ze dichterbij naderde. De poort ging piepend en krakend openen, de poort was aan vervanging toe na een eeuw. Nog een keer drukte ze haar hak in Espe's flanken en Espe schoot er vandoor. Het was namelijk nog best een stukje rijden en in galloop ging dat altijd toch iets sneller.
Eindelijk waren ze in het stadje aan gekomen. Na een dik kwartier rijden waren ze eindelijk in de hoofdstad aangekomen. Lady Lavinia werd hoe dichterbij ze kwam steeds bezorgder om het volk. Het was er te rustig. Toen ze aan kwam waren de straten leeg. Hier en daar liepen er mensen maar de helft daarvan was dronken het café uit gegaan en de andere helft liep angstig met zijn of haar partner door de kille straten. De moorden in Midnight Glade hadden een behoorlijke invloed op haar volk. Ze moest dit op de bodem uitzoeken. Ze moest naar Midnight glade gaan. Ze stapte af en keek naar Espe die onderzoekend rond keek. De rode mantel hing om Lavinia heen zodat ze niet zou opvallen. Ze wou eerst zien hoe het er echt aan toe ging hier voordat ze zich bekend zou maken. Ze slikte en liep met Espe aan de teugels door de straten heen. Ze zou naar de plaatselijke kroeg gaan. Daar waren de meeste geruchten te vinden...