1 In the sand... za feb 12, 2011 4:28 pm
Vail
Ik ben een Nieuweling
Vragend keek ze Holin aan. “Ik heb geen idee, maar maakt dat uit?” was zijn antwoord. “Nee, eigenlijk niet, ook al zou het wel fijn zijn als hier wat meer mensen waren dan wij tweeën.” Het geluid van slaande vleugels naast haar hiel even op, waarop Vail kon uitmaken dat Holin verbaast was. “Waarom zouden er meer mensen moeten zijn?” vroeg hij. Alsof hij dat niet wist. “Omdat ons geld alweer bijna op is.” Zei Vail. “Dan had je maar bij je ouders moeten blijven.” Altijd weer die opmerking als hun geld weer bijna op was. “Mag ik dat niet zelf weten! Anders ga jij lekker terug, blijf ik wel hier!” viel ze tegen hem uit. Kalm keek hij met zijn kleine oogjes naar haar. “Als ik weg zou gaan, zou jij nooit weten waar je bent, en boven al zou je me missen.” Dat was waar en Holin wist dat. Vail keek koppig voor zich uit en ging sneller lopen. Achter haar hoorde ze dat het zachte gezoem van de vleugels van Holin versnellen.
Achter haar vloog Holin, die haar probeerde in te halen. Toen hij bijna bij haar was, ging ze nog sneller lopen. Ze wou even van Holin af zijn, even echt alleen zijn. Ze was niet vaak alleen, en als ze het wel was, dan was dat omdat Holin een mooi bloem had gevonden waar hij dan als een gek naartoe vloog. Het bleef een Kolibrie. Toen ze dacht dat Holin het begrepen had, ging ze in het natte zand zitten. Gelijk zat het witte jurkje wat ze aan hat gehad onder de modder. Het kon haar weinig schelen. Mensen gaven meer geld als ze er ook nog arm uitzag, dan als ze is een stralend wit jurkje zat de bedelen. Ze keek waar Holin bleef, en zag het licht weerkaatsen op zijn lijfje zo’n 100 meter verderop. Ze zuchtte tevreden. Even tijd voor haarzelf. Het duurde alleen niet erg lang, want achter haar hoorde ze voetstappen in het zand. Ze zag iets, ze moest tegen de zon in kijken en kon dus niet zo goed zien wat, over het zand lopen.
Laatst aangepast door Vail op zo feb 13, 2011 12:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt