26 Re: Finding Narvik ma feb 24, 2014 4:58 pm
Lady Lavinia
Ik ben een Avonturier
Espe die had begrepen dat Diadorah met haar mee zo gaan gromde lichtjes maar stond uiteindelijk toe om haar naar hun prive vertrekken te begeleiden. Ze wist dat het ellende zou kunnen veroorzaken wanneer zij hier te lang zou blijven. Maar toch, toch ging ze liever niet weg van haar wederhelft, zeker niet nu ze tegen over Lady Tzipporah stond.
Lady Lavinia glimlachte haast zoetjes. "Hoe je de woorden ook bekijk, Tzipporah. Ze brengen allemaal hetzelfde met hun mee. En daarbij ik betwist jou woorden niet, dit is hoe ik jou woorden ontvang en blijkbaar ben ik niet de enige. Ik gooi niks in het voordeel voor me eigen partij zoals jij dit nu vertelt, ik vertel je alleen dat je je woorden bij de volgende opwelling beter zult moeten uitkiezen wil je dit soort problemen voorkomen." Zei Lady Lavinia.
Espe liet Diadorah voorbij lopen waarna ze zich omdraaide en met haar mee liep. Maar ze hoorde hoe voetstappen achter haar versnelde en draaide zich in een ruk om. Haar ogen zo groen als gras vernauwde zich en haar bek ging open. Haar klauwen uitgestoken om gelijk ten aanval te gaan maar dit keer was zij niet het slachtoffer maar Diadorah.
Lady Lavinia zag dat Talos zich losrukte en dat Tzipporah een verloren poging deed om haar clan lid in bedwang te houden.
Spartelend lag Diadorah op de grond. Ze zag dat Diadorah zich niet verzetten ondanks ze daar alle reden toe had en dat lady Tzipporah haar clan lid niet in bedwang kreeg en woorden uitsprak wiens haar ogen deden vernauwen. "Genoeg!" Riep ze uit vol kracht. Espe brulde waarna ze een aanloop nam. Ze duwde Talos met volle kracht weg van Diadorah die al happend op de grond lag. Espe trok zich gelijk terug en ging over Diadorah heen staan als bescherming waarna ze ook haar mondhoeken optrok naar Tzipporah als waarschuwing dat ze uit haar buurt moest blijven.
Ook een leeuw bulderde en kondigde een vijandelijk schip aan.
'We hebben bezoekers en we weten niet of ze vijandig zijn of niet. Sinds iedereen hier koppig genoeg is neem ik aan dat jullie zelf weten wat jullie moeten doen. Ik stel voor, nee, we wachten hun reactie af. Laten we hopen dat ze niet zo vijandig zijn...' ze gooide snel een blik naar Lady Lavinia, 'en zo wel hopen we dat we alsnog aan kunnen meren bij hun land want we komen in vrede en niét om hun land af te pakken.'
Lady Lavinia keek Lady Tzipporah aan alsof ze gek was geworden.
Moest ze haar vertrouwen op haar woorden. Afwachten en niks doen? Dat was niks voor Lady Lavinia. Geduld was een schone zaak dat wist ze heel goed maar ze wilde meer zekerheid om te weten dat dit slechts een patrouile schip was.
"Gwain!" Riep ze uit waarna ze naar het boven dek keek. Een brede man stapte naar voren. Zijn zwarte haren en baard vielen als eerste op net zoals het litteken over zijn wang heen. "My lady?" Vroeg hij.
"Laat je bemanning zich voorbereiden op de aanval en zoek uit welk verdomd schip dat is dat ond bedreigd!" Beveelde ze.
Haar blik ging naar Talos. Haar goud veranderde ogen begonnen nu pas op te vallen. Met krachtige stappen liep ze op hem af en gaf nog snel Tzipporah een blik die meer zei dan duizend woorden. Een blik dat haar waarschuwde dat ze niks moest proberen.
De man lag nog altijd op de grond waar Espe hem naar toe had geslingerd. Lady Lavinia knielde neer en trok hem overeind. Haar ogen goudgloeiend. Haar vingers lagen onder zijn kin zodat hij gedwongen werd om haar aan te kijken.
"Je word nu heel erg rustig, je vergeet wat er is gebeurd met jou en diadorah en loop rustig terug naar je plek en wacht op ordes van je leidster. Pas wanneer we van boord af zijn herinner je pas alles weer wanneer je voeten het zand raken." Sprak ze betoverend uit waarna ze de man weer los liet waarna ze naar Tzipporah keek. "Laat me niet nog iemand hypnotizeren, de volgde keer ben ik niet zo vredelievend." Vertelde ze waarschuwend waarna ze zich op draaide.
Espe ging van Diadorah af en Lady Lavinia stak haar hand uit waarna ze de vrouw overeind trok. "Wat er net gebeurde is je eigen schuld geweest en de volgende keer ben ik er misschien niet om te te redden." Vertelde ze. "Ik wil iedereen die ook maar een poging doet tot plunderen over boord word gegooit, desnoods verander je ze in ijsblokjes." Zei Lady Lavinia als de leidster die ze was.
Lady Lavinia keek naar Tzipporah. "Wat jullie problemen ook met ons zijn of andersom, laat ze voor nu achterwege we moeten samen werken met dit stelletje ongeregeld willen we het overleven." Vertelde ze haar kalmpjes. Ze keek naar Espe. "Haal de kleintjes en breng ze naar beneden. Ook dat Caelos meisje." Vertelde ze Espe die razend snel de twee kleine anima's in haar bek nam en naar het ruim rende. Lavinia trok haar zwaard uit haar holster. Het schip was al heel dichtbij en ze snelde naar Gwain die taken uitdeelde aan hun ploeg. "Lady Lavinia," Zei hij snel met een kleine buiging. "Geen tijd voor beleefde praatjes Gwain, wat is er aan de hand, wat is dat voor schip?" Vroeg ze.
"Ik heb geen idee my lady maar als ik de schilden bekijk zijn het vikkingen, ik heb vaak over ze gehoord. Ze staan bekend om hun kracht en hun valsheid. Ze hebben meerdere schepen geplunderd en gezien de snelheid en de vlag komen ze niet in vrede." Zei haar kapitein. "Wat ik al niet dacht. We komen onuitgenodigd in vijandig gebied." Gromde Lavinia.
Ze keek naar Lady Tzipporah.
"Ik hoop dat onze verschillen niet je vertrouwen in mij heeft geschaad maar willen we dit overleven moeten we zien samen te werken en ik denk niet dat dat schip wil strooien met bloemblaadjes om ons welkom te heten." Zei ze kalm.