1 A new day, with new chances do maa 20, 2014 8:22 pm
Terso
Ik ben een Rookie
"Nog steeds snap ik niet waarom je je zelf beloond met een hersencellen dodend goedje Terso..." hoorde hij een bekende stem naast zich zeggen. Hij keek naast zich en zag dat er een Witte Raaf op zijn schouder zat. Terso glimlachte, en nam nog een slok. "Het is lekker, en daar gaat het om Chau." Chaurus zuchtte. "Soms begrijp ik jullie mensen echt niet..."Terso keek weer voor zich uit, terwijl hij bleef glimlachen. "Je weet wat ik daarop te zeggen heb niet?" Chaurus zuchtte weer. "Niemand begrijpt de mensheid..zelfs de mens zelf begrijpt het soms niet...dat weet ik nu wel inmiddels..." zei Chaurus met een licht geërgerde ondertoon in zijn diepe stem. Het was duidelijk dat dit niet de eerste keer was dat ze dit gesprek voerde. Sterker nog, het kwam altijd wel op z'n minst 1 keer per week. "Slokje?" vroeg Terso terwijl hij uitnodigend zijn glas voor de snavel van de Witte raaf hield. "Wat denk je zelf?" zei deze terwijl hij met een licht afkeurende blik naar het goedje keek. Chaurus antwoord zei al genoeg, en Terso zette het glas weer aan zijn lippen. "Heerlijk..wil je echt niet?" vroeg hij nogmaals. Chaurus maakte een geërgerd geluid dat op het geluid van een Raaf leek. "Oke dan niet..bromkop.." zei hij met een plagende ondertoon in zijn stem. "Ik ben geen bromkop, ik weiger enkel jou zoveelste aanbod van een slokje meneer Blöss..." Terso lachte. Wat was Chaurus toch grappig serieus soms..Daarom was het ook een leuke metgezel. Ze waren geheel het tegenovergestelde van elkaar. Waar Chaurus serieus was, was Terso juist meer van het gek doen. Echter als ze op jacht waren dachten ze hetzelfde. Dan veranderde Terso in een jager, een killer.
Wat dacht Terso wel niet..dat hij na de 20341ste (Wel geteld) keer wel een slokje van dat verachtelijke drankje wou? Oke, 1 keer had hij het gedronken..maar daarna gelijk uitgespuugd..veel te bitter en het gaf hem een raar warm gevoel in zijn snavel. Nee bedankt..hij hield het gewoon bij water. Veel gezonder ook..Ach het was een vermakelijke dwaas dat wel...in de loop der jaren had Terso Chaurus ook wat losser gemaakt, en dat vond hij eigenlijk wel prettig. Toen hoorde Chaurus de mussen opeens aan elkaar zeggen dat er iemand anders met een vreemd beest in de buurt was. Maar dat zeiden ze wel vaker...het was immers de oude wereld..anima's waren zeer algemeen...Ondertussen keek hij weer naar Terso, die even met zijn ogen dicht zat te genieten van het zonnetje.