1 New Meeting di feb 11, 2014 6:50 pm
Lady Tzipporah
Ik ben een Ontdekker
‘Pfoe, de Dustseekers..’ sprak ze, meer in zichzelf dan tegen Meathor.
Meathor, de reusachtige leeuw (nouja een reus was hij niet maar hij was stukke groter dan een normale leeuw en zijn rug kwam tot Tzipporah’s middel) keek verbaasd omhaag. Meestal deed hij zich onwetend voor tegenover de problemen van zijn wederhelft maar deze keer voelde hij hoe de gedachtes aan haar knaagde.
‘Over een paar dagen gaan we op weg, met een schip naar een geheel nieuw eiland! Wie weet wat we daar ontdekken, wat we onderweg tegenkomen, als we er überhaupt wel komen! Ik ben hier niet voor gemaakt, Meathor. Wat nou als ze denken dat ik een slechte leider ben, wat nou als ik ze verkeerd leidt? Wat nou als…’
Haar eeuwig durende getob werd gestopt door de zachte kop met manen van haar anima. Hij keek haar warm aan, want dat was hij en hij maakte zich zorgen over zijn mens.
‘Je denkt teveel,’ zei hij, in een diepe en rollende leeuwenstem.
‘Het gaat goed komen, dat zul je zien. Maak je niet zo veel zorgen.’
Tzipporah aaide door zijn dikke, zachte manen. Waar zou ze zijn zonder hem?
Ze keek om zich heen. De bieb! Daar moest ze zijn. Ze moest meer informatie hebben over waar ze heen zouden gaan, over het nieuwe land. Het was dood stil binnen en Tzipporah moest een giechel onderdrukken, ook al was ze zo enthousiast over de boeken hier.