De vrouw had in een opslag direct zijn achterdocht kunnen aanwakkeren. Ook die van Pablo en dat gebeurd niet zo vaak bij de wolf dat moest zelfs Leon met tegenzin toegeven.‘Er zijn rovers bezig en als je een van hen bent tegengekomen dan moet ik dat weten. Ook als je een van de rovers bent dan zou ik dat graag willen weten.’ Hij dacht over de woorden na. Ok dit had hij niet echt verwacht. Seconden gingen langzaam voorbij. Zou hij het wel vertellen. Even keek hij naar Pablo die geen emotie toonde voor de andere, alleen Leon kon die zien. Dus knikte hij naar pablo en draaide toen weer naar de oudste vrouw
."Het waren geen rovers...." antwoorde hij opnieuw afwijkend.‘Weet je hoe erg je wond ontstoken was? Ik heb nog nooit iemand zo erg zien reageren op de zalf wat betekent dat je niet slim bezig bent geweest. Laat je de volgende keer meteen behandelen wanneer je zo’n wond hebt.’ vervolgde ze
."zo erg was die wond nu ook weer niet...."Leon wist dat hij loog maar toegeven zou hij niet doen bij deze vrouw. ‘Je had je tegenstander niet moeten onderschatten, zo te zien heeft hij je nog gespaard en wilde hij je meer aandoen voordat hij door iemand anders werd uitgeschakeld of weg is gegaan. Ben ik juist?" sprak ze opnieuw verder
." Het was geen man... maar een vrouw. En technies was het een vriendin dus zag het niet aankomen. Er zat geef op haar dolk die ze gebruikt voor te martelen. Ze wou verder doen maar Pablo heeft ze kunnen afleiden waardoor ik haar kon doden." Hij sprak het koeltjes. Hij had haar als een vriendin gezien, had haar vertrouwd. Die fout maakt hij geen tweede keer, bij niemand.‘Kan mijn dochter u water aanbieden?’ die woorden hoorde hij maar amper.... Het leek wel alsof ze ver weg was, in een grot. Verdwaald leek het wel...een echo
"Wat heb...." Even huigde hij"
Wat heb je gedaan?!" Misselijkheid overspoelde hem snel. Het enige wat hij nog hoorde was Pablo die luid begon te janken en zijn natte snuit angstig tegen Leon zijn gezicht duwde. Rilling volgden op elkaar eerst van de warmte dan van de koude en weer andersom. Leon voelde de grond maar hij kon zich er niet op concentreren de pijn was onverdraagelijk. Hij begon luid te schreeuwen van die vreselijke pijn, wat gebeurde er met hem!!!Opnieuw schreeuwde hij.